پاسخ کارگردان رهایم نکن به حواشی پیش آمده
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۳۴۵۳۹
امسال سریال «رهایم نکن» به دلیل مولفهها و در عینحال، شاید حواشیای که برایش پیش آمده توانسته به یکی از موفقترین سریالهای ماه مبارک رمضان تبدیل شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «رهایم نکن» یکی از سریالهای ماه مبارک رمضان است که این شبها از شبکه سه سیما پخش میشود. این سریال به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور ساخته شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امسال سریال «رهایم نکن» به دلیل مولفهها و در عینحال، شاید حواشیای که برایش پیش آمده توانسته به یکی از موفقترین سریالهای ماه مبارک رمضان تبدیل شود، با اینحال خود شما فکرمیکنید اساسا برای آنکه در شرایط کنونی، سریالهای تلویزیون بتوانند به آشتی میان مخاطب و تلویزیون منجر شوند لازم است چه پارامترهایی رعایت شود؟
برای این امر چند پارامتر باید مدنظر قرار بگیرد تا نظر مخاطبان به سمت آثار تلویزیونی خاصه سریالها جذب شوند. بخش اعظمی از موفقیت یک سریال نزد مردم البته متکی به تجربه است. در این بین برخی از دستاندرکاران در تلویزیون به این فرمول دست یافتهاند و برخی هم هنوز در جستوجوی آن هستند. ولی آنچه مسلم است اینکه سازندگان سریالها بتوانند براساس ذائقه مخاطب به ساخت یک اثر بپردازند. هرچند در کشور ما کمتر به اصول مدونی برای شناخت ذائقه و سلیقه مخاطب رسیدهاند. همانطور که اشاره کردم برخی از برنامهسازان و مسئولان در تلویزیون، براساس تجارب پراکندهای که درطول سالها به دست آوردهاند به شناخت ذائقه مخاطب رسیدهاند و برخی دیگر با در دست داشتن تجارب اینچنینی هم نتوانستهاند، اثری مطابق میل مردم ارائه کنند. البته بخشی از مشکلاتی که اشاره کردم به وضعیت کنونی در صداوسیما نیز برمیگردد. هرچند درسالهای اخیر صحبتهایی از سوی دستاندرکاران رسانه ملی مطرح میشود که دلیل نواقص در زمینه سریالسازی و مشکلات جانبی آن به دلیل مسائل مالی و به بیان سادهتر، کمبود بودجه است ولی به شخصه فکر میکنم دلیل همه مشکلات، کمبود بودجه نیست.
شاید یکی از دلایلی که سریالسازان نمیتوانند آزادانه(البته منظورم با رعایت چارچوبها و قوانین موجود جامعه است) به ساخت اثری به فراخور سلیقه مخاطب امروز بپردازند، خطوط قرمزی است که بر سر راه آنها قرار میگیرد؟
همینطوراست، مسالهای که در این باره وجود دارد این است که قرار دادن خطوط قرمز بر سرراه برنامهسازان تلویزیونی باعث شده دایره موضوعات برای کارگردانان تنگتر شود و آنها ناچار شوند فقط از یکسری مفاهیم برای ساخت سریالها استفاده کنند تا از این رهگذر، کاری که میسازند کمتر دستخوش ممیزی قرار بگیرد.
پس میتوان گفت در سالهای اخیر خود فیلمنامهنویسان و کارگردانان در تلویزیون هم به خودسانسوری افتادهاند؟
تاحدودی بله، یا دستکم تلاش میکنند اگر به نوشتن اثری میپردازند با احتیاط در حیطه آن موضوع گام بردارند. البته براین باورم سریالی که بتواند از هر نظر المانهای صحیح را رعایت کند بالاخره راه خود را مییابد و نزد مردم مقبول میافتد اما آنچه در این ارتباط اهمیت دارد این است که گاه وجود دایره تنگ موضوعات و خطوط قرمز تعیین شده از سوی صداوسیما به اندازهای است که سریالسازان و کارگردانان را با یکجور بیانگیزگی مواجه میکند. در همه جای دنیا شرایط به این شکل است که شبکههای تلویزیونی، ایدههایی را به برنامهسازان پیشنهاد میدهند و آنها براین اساس به ساخت اثر میپردازند، ولی در کشور ما این مساله متفاوت است و برنامهسازان و سریالسازان هستند که باید اول طرحهای خود را به تلویزیون ارائه بدهند تا اگر در شوراهای نظارتی مورد تایید واقع شود، کار ساخت آن اثر را شروع کنند.
برخی به این مساله اشاره میکنند که سریال به لحاظ درونمایه تاحدودی نزدیک به مضمون «جراحت» یعنی سریالی که شما چندین سال پیش ساختید و اتفاقا پرمخاطب هم بود، شده است. خودتان چقدر این انتقاد را میپذیرید؟
اگر هم شباهتی به لحاظ موضوعی بین «رهایم نکن» و «جراحت» میبینیم، به همان بحث اولیهمان در صحبتهای پیشین برمیگردد. به اینکه صداوسیما دایره پرداختن به موضوعات برای ساخت سریال را روز بهروز تنگتر کرده، در نتیجه کارگردانان چارهای ندارند جز آنکه در محدوده همان دایره قدم بزند و موضوعی برای کار تازه خود بیابند. در ارتباط با سوال شما یاد مطلبی افتادم، مدتی پیش به یکی از دستاندرکاران صداوسیما گفتم 10 معضل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را نام ببرید و به این مساله فکر کنید که تلویزیون برای پرداختن به هرکدام از این معضلات در چه جایگاهی ایستاده است. میخواهم بگویم متاسفانه اگر هم کارگردانی بخواهد در قالب سریال یا اساسا یک اثر نمایشی به سمتوسوی چنین معضلاتی برود و حول محور این موضوعات به ساخت اثر بپردازد، اینقدر بر سر راه او سنگاندازی میشود و باید ماهها در راهروهای تودرتوی شوراهای نظارتی برای تایید اثرش برود و بیاید که در نهایت خسته میشود و عطای پرداختن به معضلات جامعه را به لقایش میبخشد. یا همان اتفاقی که برای ما در حین ساخت سریال «رهایم نکن» افتاد؛ ما همه چیز سریال را از طرح فیلمنامه تا سایر جزئیات را با هماهنگی سازمان پیش بردیم، ولی به یکباره در زمان پخش، جلوی بخشهایی از پخش آن گرفته میشود. طبعا بروز چنین رفتارهایی باعث میشود خستگی ماهها کار مداوم به تن آدم بماند.
آنچه سریال «رهایم نکن» را بیشتر از هرچیز دیگر در این روزها مورد هجمه انتقادات قرار داده، نویسنده آن است. درباره نویسندگی همیشه اینطور بوده است که نویسنده هم مانند دیگر مشاغل، بار رسالت اجتماعی را به دوش میکشد، بهویژه اینکه یک نویسنده به مدد اثری که ارائه میدهد قصد دارد پیام سازندهای را به مخاطب القا کند و به هرحال به دلیل بینش و ویژگیهایی که دارد همیشه یک گام از مردم جامعه، پیش است، ولی چطور میشود که یک نویسنده که در درجه نخست، وظیفهاش الگوسازی در جامعه است، در فضای مجازی از ادبیاتی استفاده میکند که شاید برای خیلی از ما بهرهگیری از این کلام عرف نباشد. نکته بعدی هم درباره نویسنده کار این است که برخی میگویند او عضو کمپین «چهارشنبههای سفید» است، با این اوصاف چطور شد که برای ساخت سریال «رهایم نکن» به چنین نویسندهای رسیدید؟
آشنایی من با این نویسنده به فیلمنامه «متولد شصتوپنج» برمیگردد، آن موقع خانم دارالشفاهی نویسنده این فیلمنامه بود ولی تا پیش از آن همکاریای با هم نداشتیم. تا اینکه بحث ساخت سریال «رهایم نکن» مطرح شد و من نیز علاوهبر طرح سریال، خلاصه سکانسها را هم نوشتم، وقتی به مرحله پیشتولید رسیدیم، به این نتیجه رسیدم که نمیتوانم همزمان، هم کارگردانی کار را بهعهده بگیرم و هم نوشتن باقی سکانسها را تمام کنم. بنابراین از او خواستم تا در نوشتن باقی فیلمنامه به ما کمک کند. این درحالی است که من شناختی نسبت به گرایشات سیاسی و اجتماعی او نداشتم و چون خودم هیچگاه در فضای مجازی فعال نیستم و قابلیت این را ندارم که هم درباره دریاچه ارومیه حرف بزنم، هم درباره مسائل سیاسی اظهارنظر کنم و هم سریال بسازم، اطلاعاتی هم نسبت به فعالیتهای او در فضای مجازی با ادبیاتی که شما میگویید نداشتهام. ولی این را دورادور میدانم فضای مجازی حیطهای است که همه نوع کاربری در آن فعال است، از کاربری که پروفایل صفحات مجازیاش، گل و بلبل است تا عکس خود، تا دیگرانی که هویتهای مختلف دارند. ضمن اینکه اغلب کاربران فضای مجازی در انتظارند تا نسبت به مسالهای واکنش نشان بدهند، فقط کافی است یک نفر پیدا شود و با آنها دهان به دهان بگذارد که این هم در تخصص من نیست، ولی برخی از همکاران من در فضای مجازی به این کار میپردازند و خب، این مساله تبعاتی هم دارد.
حالا که سریال تقریبا به پایان راه رسیده از انتخاب نویسنده پشیمان هستید؟
اگر شرایطی پیش میآمد که میتوانستم از همکار دیگری استفاده نکنم و به تنهایی کار را به عهده بگیرم، فیلمنامه را هم خودم مینوشتم، کما اینکه تا پیش از آن، تمام خلاصه سکانسهای سریال از قسمت اول تا سیوهفتم را خودم نوشته بودم.
بپردازیم به حاشیه اصلی سریال، مطرح کردن مساله «تجاوز» و ممیزی آن سکانس از سوی صداوسیما؟
بخش اعظمی از دلخوریام از این ماجرا این است که حذف این سکانس بدون اطلاع ما صورت گرفت، درحالی که آن سکانس را با رعایت خطوط قرمز و با احتیاط و توجه به اینکه خانوادههای بسیاری پای تماشای این سریال نشستهاند نوشتیم و تلاش کردیم به هیچ عنوان از خطوط قرمز عدول نکنیم، ولی باز هم این اتفاق افتاد.
حذف سکانس «تجاوز» در سریال شما در حالی صورت میگیرد که اگر بخواهیم صادقانه نسبت به رویه سریالسازی در آن سوی آب نگاه کنیم، به این مسائل در فضای فرهنگی آنها پرداخته می شود و همین ها به شکلی نادرست از طریق سریال های ماهوارهای برای جامعه ایرانی تجویز میشود، ولی به نظرمیرسد ما هنوز به آن مرحله نرسیدهایم و با وجود اخباری که هر روز در رسانهها و فضای مجازی نسبت به این مساله منتشر میشود و تعداد آن روزبهروز هم در حال افزایش است، نگاه جدی به آگاهی بخشی چنین مسالهای با حذف فرهنگ جامعه ایرانی صورت نگرفته است؟
اتفاقا من هم میخواستم به همین بخش از سریال اشاره کنم که شما اشاره کردید و بگویم نهفقط محور این سریال با آموزش نسبت به چنین معضلی بود که اصلا سریال با هدف آموزش به افراد جامعه در این ارتباط ساخته شده بود. خودم هم معتقدم آموزش نسبت به چنین مسائلی نهفقط برای جوانان که باید برای خانوادهها و اطرافیان آنها هم صورت بگیرد، ولی متاسفانه در تلویزیون تفکری وجود دارد که فکر میکنند باید طوری وانمود کنند انگار همه چیز گل و بلبل است. حتی گاه پیشنهاداتی مبنیبر اینکه در ماه مبارک رمضان سریال طنز بسازید هم داشتهام، خندیدن و شاد بودن اشکالی ندارد، خیلی هم خوب است ولی به شرط آنکه دردها را هم ببینیم و فکری برای مرتفع کردن آنها کنیم، نه اینکه خبر تجاوز به فلان نوجوان به قول شما هر روز در رسانهها منتشر شود، ولی در تلویزیون و در یک سریال روی آن سرپوش بگذارند و نخواهند مخاطب با چنین صحنهای مواجه شود.
پیشنهاد خود شما بهعنوان کارگردانی که سالهاست تلاش کردهاید با انعکاس مسائل جامعه، اثری باب میل مردم بسازید برای بهبود شرایط سریالسازی در تلویزیون چیست؟
در ابتدای گفتوگو به بحث جسارت اشاره کردم، منظورم از جسارت بیکله عمل کردن نیست، بلکه میخواهم بگویم اگر شرایط در صداوسیما تعدیل شود، برنامهسازان هم با دست بازتری به سمت مسائل جامعه میروند. در واقع جسارتی که توام با آگاهی و خرد و دانش باشد در این ارتباط مدنظرم است. امروز بخشی از مدیران تلویزیون این جسارت را دارند و برخی هم هنوز نه. امیدوارم جسارت توام با آگاهی در سپهر سیما پدیدار شود تا از این رهگذر شاهد تولید آثار ملموسی از جنس خود جامعه امروز باشیم، چراکه نمیشود فقط بر طبل بیغمی و بیعاری زد و مشکلات را نادیده گرفت.
سوال پایانی بازهم درباره همان سکانس تجاوز است، برخی اشاره میکنند سکانسی که در تلویزیون حذف شد، در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و... قابل رویت است، این مساله صحت دارد؟یعنی این بخش از سریال در فضای مجازی به اصطلاح لو رفته است؟
نه، این مساله را تکذیب میکنم، نسخه اصلی آن سکانس نزد خودمان محفوظ است و احتمالا کسانی که این مساله را بیان میکنند میخواهند آمار بازدید از سایتهایشان بیشتر شود، وگرنه در حقیقت، تصویری از آن سکانس حذف شده در شبکههای اجتماعی موجود نیست و این تصویر همچنان در آرشیو خودمان نگهداری میشود.
منبع:فرهیختگان
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مهران مدیری با یک سریال بازمی گردد | جزئیات شروعِ پیشتولید پایتخت
به گزارش همشهری آنلاین، چند صباحی است که در فضای رسانهای خبر از ساخت سریالهای کمدی و بازگشت هنرمندانی همچون مهران غفوریان، سیدجواد رضویان و مهران مدیری به گوش میرسد،
حتی در صفحات مجازی از شروع تولید «پایتخت۷» در مردادماه خبر دادند و درخواستهایی که درباره ادامه «نونخ» میآید و پیام سعید آقاخانی که حکایت از پایان این سریال میدهد.
برنامهریزی جدّی سیمافیلم در حوزه طنز حائز اهمیت است که شاید از مصادیق بارز آن احیای چندفصلههایی باشد که عمده آنها کمدی بودهاند؛ همان طنزهای خیابانخلوتکنی که شاید بتوان از موفقترینهایش را «پایتخت»، «زیرخاکی» و «نونخ» دانست که فصلهای جدید «زیرخاکی» و «نونخ» به ایام نوروز و رمضان رسیدند و «پایتخت» هم قرار است بهزودی جلوی دوربین برود.
همه این صحبتها و گمانهزنیهای رسانهای گویای اتفاق مهمی در حوزه طنز است خصوصاً زمانی که اعلام شد مهران مدیری هم قرار است بعد از مدتها سریالی را برای تلویزیون بسازد.
با مسعود کریمی خضرا مدیر گروه تولیدات طنز مرکز سیمافیلم درباره همه این گمانهزنیها و اتفاقاتی که قرار است در حوزه سریالسازی طنز تلویزیون رقم بخورد به گفتوگو پرداختیم که مشروح آن در ادامه آمده است:
کار جدیدی را میخواهیم با سعید آقاخانی آغاز کنیم* طنز همیشه مهم بوده و هست؛ خصوصاً این روزها که سریالهای کمدیِ مخاطبپسند شادی و نشاط را بیش از پیش در جامعه رونق بدهد. مردم برای تماشای طنز یا باید به سینماها بروند و یا در نمایش خانگی بعضاً با سریالهایی مواجه شوند که البته چندان توفیقی در این عرصه نداشتهاند. پربازدید شدن سریالهای طنزی که در دهه ۷۰ و ۸۰ ساخته شدند نشان میدهد مردم چقدر علاقهمند آن نوع سریالها بودند و هنوز هم تلویزیون سریال طنز بسازد مخاطب پروپاقرص آن خواهند بود، همانطور که با «زیرخاکی» و «نونخ» جدید هم این اتفاق افتاد، در مدیریت گروه طنز مرکز سیمافیلم چه اقداماتی در حال انجام است؟
یک ارادهای در دوره جدید سازمان صداوسیما وجود دارد که احیای نمانامهای طنز (برندها) سازمان صداوسیماست همچون «زیرخاکی» که واقعاً با اقبال مواجه شد و «نونخ» و «پایتخت» هم خبرهایش هم در رسانهها آمد که پیش میرود. انشاءالله بنایمان بر این است با سعید آقاخانی سریالی جدید داشته باشیم.
صحبتهای مقدماتی انجام شده است که چالش جذاب و متفاوت از «نونخ» ساخته شود، به این اتفاق امیدواریم و در حال مذاکرهایم. ژانر این سریال، کمدی اجتماعی است همان کارهایی که شاید بعضاً در دهههای ۷۰ و ۸۰ به قاب تلویزیون آمدند، البته هنوز به قطعیت نرسیدهایم اما به این مسیر امیدواریم.
با تهیهکنندگان آثار خیابانخلوتکن از جمله «خانهبهدوش» و خیلیهای دیگر در این عرصه مثل مهران مهام، ایرج محمدی؛ اتفاقاً جالب است بدانید کاری را با ایرج محمدی فارغ از مجموعهای که او با پرویز شیخطادی مشغول ساخت است در نگارش تحت تهیهکنندگی ایشان داریم که بعد از پایان آن کار این سریال طنز را پیش خواهند برد.
یک کاری را در نگارش داریم که مشاور آن یکی از تهیهکنندگان باسابقه و خوشنام کارهای پرمخاطب تلویزیون است.
خبری جدید از سریال «پایتخت»* به سریال «پایتخت» اشاره کردید که بسیار گمانهزنیهایی آمد که مردادماه تولید آن رسماً آغاز خواهد شد، الآن به فیلمنامه رسیدید و امسال فصل هفتم این سریال خاطرهانگیز کلید خواهد خورد یا خیر؟
نگارش و پیشتولید سریال «پایتخت» آغاز شده است و انشاءالله مشکلی پیش نیاید امسال به تولید خواهد رسید، اما بقیه مراحل چه انتخاب بازیگر و پخش و بقیه جزئیات متعاقباً از خود سیمافیلم اعلام خواهد شد، اما این نوید را برای مخاطبان داریم که اتفاقات خوبی در راه است.
مذاکره با مهران مدیری برای ساخت سریال* درباره تهیهکنندگان خیابانخلوتکن صحبت کردید، از کارگردانان خیابانخلوتکن چهخبر؟ آیا با مثلاً هنرمندانی همچون مهران غفوریان، جواد رضویان و مهران مدیری صحبت داشتهاید آنها هم بعد از مدتها سریال بسازند؟
با آقای مهران مدیری صحبت شده است و انشاءالله این نوید را میدهم که با آقای مدیری همکاری خواهیم داشت، زمانش را الآن نمیتوانم بگویم، اولویت ما برای این همکاری ساخت سریال است. این نوید را میدهم ما با همه این عزیزان مشغول مذاکره هستیم و هرکدام انشاءالله توفیق شود سعیمان این است که به پیشتولید، تولید و نمایش برسد.
همانطور که آقای جبلی و رئیس سیمافیلم اشاره کردند آغوش سازمان صداوسیما برای همه سرمایههای تلویزیون باز است. صحبت با سعید آقاخانی و شروع سریالی جدید با حالوهوایی متفاوت و «پایتخت» و چند هنرمند دیگر بسیار جدّی است و امسال انشاءالله فصل جدید «پایتخت» تولید شود.
ساخت سری جدید «دودکش» در دستور کار* قرار است چندفصلههای دیگری همچون «زیر آسمان شهر» و امثالهم را هم احیاء کنید و فصل جدید آنها ساخته شود، در این راستا رویکردتان چیست؟
بحمدالله با تصمیم ریاست سازمان صداوسیما در چند ماه گذشته یک عزمی اتفاق افتاد برای احیای نامهای محبوب؛ بنابراین سیاست ما احیای کارهای چندفصله و پرطرفدار است که مردم علاقهمند به آنها هستند، اما این نکته هم وجود دارد مثلاً در سریال «زیرخاکی» اگر برای کاراکتر اصلی سریال، گرفتاری بهوجود بیاید کارگردان و نویسنده هم حضور داشته باشند قاعدتاً نمیتواند کار پیش برود.
اما شاید جالب باشد که سریال «دودکش» را صحبت کردیم و سعیمان بر این است با آقای نیکنژاد و دیگر دوستان سریال این نمانام (برند) شناختهشده تلویزیون احیاء شود، البته همه اینها مرهون تلاش آقای نقویان و نقیئی رئیس و قائممقام سیمافیلم هستند که با انگیزه ستودنی در این عرصه قدم برمیدارند، بالاخره سراغ این عزیزان رفتن یک افتادگی و تواضع میطلبد چون هرکدامشان شرایط خاصی دارند.
من فکر میکنم انشاءالله به دوران پرشکوه سازمان صداوسیما نزدیکیم و از آن روزهای طلایی دور نیستیم، فکر میکنم مرجع سرگرمی صداوسیما در حال احیاء شدن است.
رضا عطاران هم به تلویزیون برمیگردد؟* به نام مهران مدیری، مهران غفوریان و سیدجواد رضویان اشاره کردید، با رضا عطاران هم صحبت کردهاید؟
آقای مهران مهام تهیهکننده خوب تلویزیون مصاحبهای داشتند که در آن مصاحبه به این نکته اشاره کردند که شاید تفاوت سلیقهای برای رضا عطاران به وجود آمده است. من اطلاع دارم در سالهای گذشته رایزنیهایی شده است و خواست و اقبال از سوی صداوسیما بوده است و بهدلایل متعددی این امکان فراهم نشده است،
این اراده وجود داشته است هر موقع دوست داشتند تلویزیون خانه آنهاست، همانطور که به نام آقای مدیری و آقای نیکنژاد و دیگران که موفق بوده و هستند اشاره کردید.
* به ۵۲ سریال در حال تولید سیمافیلم که مراحل مختلف از نگارش و پیشتولید تا تولید را در دستور کار دارند اشاره شد، سهم طنز در این تعداد سریال در حال تولید چقدر است؟
از دو ماه دیگر سعیمان این است دو کار در پیشتولید باشد. ترکیب جذابی خواهند بود که از تنوع خوبِ موضوعی، نقشها و افراد برخوردارند. یک کار در تولید داریم که بگذارید جزئیاتی از آن ندهیم، شگفتانهای اتفاق خواهد افتاد، دو کار در پیشتولید و دو کار دیگر در نگارش؛ انشاءالله از دو ماه دیگر دو کار جدید هم به جریان نگارشمان اضافه خواهد شد.
جالب است بدانید همین الآن با امیر برادران و مصطفی زندی نویسندگان فیلم «هتل» که یکی از آثار پرگیشه سینما بود مشغولیم و خوشبختانه اتفاقات خوبی در راه است.
شروع «بدل» از اواخر اردیبهشتسریال «بدل» جدیدترین مجموعههای طنز سیمافیلم بهشمار میرود که بعد از سریال «هفتسر اژدها» روی آنتن خواهد آمد؟
بله. انشاءالله سریال «بدل» بهکارگردانی علی مشهدی عزیز از اواخر اردیبهشتماه از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
کد خبر 850412 منبع: تسنیم برچسبها خبر مهم مهران مدیری فیلم و سریال ایرانی